خانه پیش ساخته قابل مونتاژ چیست | مزایا و معایب خانه های پیش ساخته | انواع خانه های پیش ساخته | خانه های پیش ساخته در چه متراژهایی تولید می شوند؟ | قیمت خانه پیش ساخته چقدر است؟ |تحویل خانه های پیش ساخته چه قدر زمان می برد؟ | آیا خانه پیش ساخته مقاومت لازم در برابر بارهای وارده را دارد؟ | 

فهرست مطالب

خانه پیش ساخته قابل مونتاژ چیست

خانه های پیش ساخته قابل مونتاژ، عبارتی نوین در ساخت و ساز است که با هدف ارائه راهکارهای سریع تر و اقتصادی تر به بازار معرفی شده است. این خانه ها با نام CKD نیز شناخته شده است و از اجزایی تشکیل شده است که در کارخانه به صورت جداگانه تولید شده و برای مونتاژ نهایی به محل ساختمان حمل می شود.

مزایا و معایب خانه های پیش ساخته

استفاده از خانه های پیش ساخته CKD یکی از نوآوری های برجسته در صنعت ساخت و ساز است که توانسته است پاسخی موثر به نیازهای مدرن برای سرعت و کیفیت و انعطاف پذیری و پایداری ارائه دهد. یکی از بزرگ ترین مزایای خانه های پیش ساخته انعطاف پذیری آن در طراحی و ساخت است.

این خانه ها را می توان با توجه به نیاز و سلیقه مشتری به شکل ها و اندازه های مختلف سفارش داد و چون تمامی قسمت ها در کارخانه ساخته می شود از کیفیت بالاتری برخوردار است و موجب می شود تا طول عمر خانه بیشتر شود. پایدرای زیست محیطی، کاهش هزینه ها، کاهش چشمگیر زمان ساخت و نصب، کیفیت و دوام از دیگر مزایای خانه های پیش ساخته است.

معایب خانه های پیش ساخته

علاوه بر مزایای فوق العاده ای که خانه های پیش ساخته دارند معایبی نیز دارند که عبارتند از: مشکلات احتمالی در مونتاژ، مشکلات احتمالی در حمل و نقل، هزینه های اتصال و نصبخانه پیش ساخته قابل مونتاژ چیست | مزایا و معایب خانه های پیش ساخته | انواع خانه های پیش ساخته | خانه های پیش ساخته در چه متراژهایی تولید می شوند؟ | قیمت خانه پیش ساخته چقدر است؟ |تحویل خانه های پیش ساخته چه قدر زمان می برد؟ | آیا خانه پیش ساخته مقاومت لازم در برابر بارهای وارده را دارد؟ | 

انواع خانه های پیش ساخته

خانه های پیش ساخته در کل به 3 نوع تقسیم می شوند که عبارتند از: مدولار، خانه های پنلی، خانه های پیش ساخته ترکیبی

مدولار: اجزای این خانه به صورت سه بعدی و تقریبا به طور کامل در محیط کارخانه ساخته شده و برای نصب به محل مورد نظر تحویل داده می شوند.

خانه های پنلی: خانه های پنل شده خانه هایی دوبعدی هستند که تا حدی در کارخانه ساخته و نصب می شوند و پس از آن برای مونتاژ و ساخت به محل نصب تحویل داده می شوند.

خانه های پیش ساخته ترکیبی: این خانه ها ترکیبی از خانه های پنل شده دوبعدی و ساختار مدولار سه بعدی هستند. این خانه های ترکیبی؛ با سرعت بیشتر می توان آن ها را ساخت و علی رغم محدودیت های محل ساخت و ساز به سرعت تحویل داده می شود.

انواع خانه های پیش ساخته براساس مصالح

مصالح متعددی در خانه پیش ساخته مانند بتن، چوب و فلزات و … به کار می رود که در ادامه بیشتر بررسی می کنیم

خانه پیش ساخته بتنی

خانه پیش ساخته فولادی یا فلزی

خانه پیش ساخته چوبی

خانه پیش ساخته شیشه ای

خانه پیش ساخته از مواد بازیافتی

خانه های پیش ساخته در چه متراژهایی تولید می شوند؟

انعطاف پذیری در ساخت خانه های پیش ساخته زیاد است اما حمل و نقل و تجهیزات برای ساخت خانه ها پیش ساخته خیلی بزرگ موضوعی است که باعث شده تا در متراژ این ساختمان ها محدودیت هایی وجود داشته باشد. معمولا کارخانه های تولید کننده متراژ خانه های خود را مشخص می کنند تا هم کارفرما و هم مشتری در جریان باشند و مطابق با نیاز خود خانه پیش ساخته را طراحی و انتخاب نمایند.

معمولا خانه های پیش ساخته متراژی بین 50 تا 80 متر دارند. بسته به نیاز و محل احداث پروژه می توان متراژ خانه های پیش ساخته را مشخص کرد. در برخی از موارد و با توجه به نیاز مشتری با طراحی مدولار خانه های پیش ساخته این خانه ها را در ابعاد بزرگ تری تولید می کنند.

قیمت خانه پیش ساخته چقدر است؟

قیمت خانه های پیش ساخته تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد و این امر باعث شده تا حتی شرکت های مطرح و با تجربه نتوانند قبل از طراحی خانه های پیش ساخته و در نظر گرفتن شرایط آن قیمت دقیق این خانه ها را مشخص کنند. در واقع جنس خانه ها و متراژ خانه و همچنین جزئیات و امکانات خانه در قیمت خانه پیش ساخته بسیار تاثیرگذار است.

جنس خانه های پیش ساخته: خانه های پیش ساخته می توانند از جنس فولاد، بتن، ورق های فولادی، ساندویچ پانل و … ساخته شوند و هر کدام از این متریال قیمت های متفاوتی دارد و روی قیمت نهایی تاثیرگذار است.

متراژ خانه های پیش ساخته: هر چه قدر متراژ خانه ها بزرگ تر باشد میزان مصالح استفاده شده و حجم کار افزایش می یابد بنابراین خانه های بزرگ تر هزینه اجرایی بیشتری دارند.

جزئیات و امکانات خانه های پیش ساخته: خانه های پیش ساخته دارای امکانات متنوعی هستند از تاسیسات مختلف تا سیستم گرمایشی و سرمایشی. بسته به امکاناتی که برای خانه پیش ساخته در نظر گرفته می شود هزینه تمام شده آن متفاوت است.خانه پیش ساخته قابل مونتاژ چیست | مزایا و معایب خانه های پیش ساخته | انواع خانه های پیش ساخته | خانه های پیش ساخته در چه متراژهایی تولید می شوند؟ | قیمت خانه پیش ساخته چقدر است؟ |تحویل خانه های پیش ساخته چه قدر زمان می برد؟ | آیا خانه پیش ساخته مقاومت لازم در برابر بارهای وارده را دارد؟ | 

تحویل خانه های پیش ساخته چه قدر زمان می برد؟

به طور کلی برای دریافت خانه های پیش ساخته باید در ابتدا یک زمانی را برای ساخت این خانه ها در نظر گرفت و پس از آن نیز یک زمانی به حمل و نقل و ارسال خانه های پیش ساخته اختصاص داده خواهد شد. بنابراین عواملی که بتوانند روی زمان ساخت و حمل و نقل خانه های پیش ساخته تاثیر بگذارند باعث ایجاد تغییر در زمان تحویل خانه های پیش ساخته خواهند شد.

متراژ خانه از پیش ساخته شده: متراژ خانه پیش ساخته یکی از عواملی است که روی زمان تحویل خانه های پیش ساخته موثر است. هر چه قدر متراژ بیشتر باشد ساخت و تولید سخت تر و زمان تحویل طولانی تر می شود.

محل پروژه برای نصب: برای نصب خانه های پیش ساخته نیاز به ارسال و حمل و نقل آن با وسایل حمل و نقل است. هر چه قدر فاصله محل پروژه نصب با کارخانه بیشتر باشد تحویل نهایی خانه های پیش ساخته نیز طولانی تر می شود.

جزئیات و پیچیدگی ساخت و طراحی خانه: خانه های پیش ساخته می توانند با جزئیات متفاوتی ساخته شوند. هر چه قدر پیچیدگی خانه بیشتر باشد حجم کار برای ساخت خانه نیز بالاتر می رود و این موضوع باعث می شود زمان تحویل خانه های پیش ساخته طولانی تر شود.

شرایط کارخانه سازنده خانه های پیش ساخته: شرایط کارخانه سازنده خانه های پیش ساخته نیز از جمله عواملی است که می تواند روی زمان تحویل موثر باشد. به طور مثال اگر کارخانه دارای تجهیزات محدودی باشد یا سفارش های زیادی به آن داده شده باشد زمان تحویل خانه پیش ساخته بالاتر می رود.

آیا خانه پیش ساخته مقاومت لازم در برابر بارهای وارده را دارد؟

خانه های پیش ساخته همچون خانه هایی که به طور سنتی ساخته می شوند استانداردهای مشخصی دارد و باید بتواند بارهای مختلفی را تحمل کند. مهندسین طراح و ناظر برای ساخت خانه های پیش ساخته این استاندارد ها و قوانین را مد نظر دارند تا بتوانند خانه های مقاوم و با استحکام بالا را بسازند . بنابراین می توان این انتظار را داشت که خانه های پیش ساخته مقاومت لازم را در برابر بارهای وارده داشته باشند.

البته جنس خانه پیش ساخته و متریال های به کار رفته در آن نیز روی این موضوع و میزان مقاومت خانه ها موثر هستند. به طوری که هر چه قدر جنس خانه های پیش ساخته مرغوب تر باشد مقاومت آن ها نیز بالاتر می رود. برای افزایش مقاومت خانه های پیش ساخته می توان از متریال های مقاوم سازی نیز استفاده کرد. به طور مثال در صورت استفاده از بتن امکان اضافه کردن افزودنی های مختلف به آن وجود دارد تا بتوان شاهد مقاومت بیشتر خانه پیش ساخته بود.

کلام آخر

در کل خانه های پیش ساخته را می توان با توجه به نیاز و سلیقه مشتری به شکل ها و اندازه های مختلف سفارش داد و چون تمامی قسمت ها در کارخانه ساخته می شود از کیفیت بالاتری برخوردار است و موجب می شود تا طول عمر خانه بیشتر شود. لطفا نظرات و تجربیات خود را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره پردیس گیلان

مجموعه مهندسی پردیس گیلان با ترکیب تیمی مجرب و کاردان از سال ۱۳۸۹ در زمینه های مختلف ساخت ساز با روش نوین ساختمانی فعالیت خود را شروع کرده و در این سالها پروژه های متعددی به انجام رسانده است. خدمات این گروه شامل طراحی و اجرا سازه های پیش ساخته ، ساخت خانه های LSF ، طراحی داخلی ، طراحی نما و منظر ، اخذ مجوز ساخت ، نقشه برداری ساختمان میباشد.

 

اطلاعات تماس

  • بلوار معلم 15 متری طالقانی ساختمان آریا طبقه 5 واحد 9
  • 09120434409
  • pardisgilanlsf@gmail.com
پیمایش به بالا

برای مشاوره سریع فقط شمارتو وارد کن